mandag 21. januar 2013

Har du lest Metro 2033?

Sitter med boken i hendene, har lest noen sider og er litt skeptisk... What to do?

Jeg har vært litt uheldig med en del bøker i det siste, så jeg orker ikke å begynne på enda en murstein som blir liggende halvlest i et halvår. Jeg prøver å ikke lese for mange bøker samtidig, liker å gjøre meg ferdig med én og én om gangen. Fikk Metro 2033 tilsendt i posten, og synes via coveret at boken virker svært spennende. Litt sånn postapokalyptisk litteratur som jeg egentlig liker. Men til tross for at dette kan være en bok jeg fint kan like, så kjenner jeg etter noen sider at dette kanskje ikke er noe for meg allikevel. Det virker som det er svært urealistisk mannsdominert, altfor mye fabuleringer om politiske ideologier og leking med styresett, lite personlige skildringer og litt for vanskelig å sette seg inn i. Men jeg kan ta feil... Derfor spør jeg, har du lest Metro 2033, og hva synes du isåfall?

6 kommentarer:

  1. Jeg har ikke noe svar til deg for jeg har heller ikke lest boken. Jeg har også hatt den i hånden og vært litt ambivalent :-)

    SvarSlett
  2. Eg må innrømme at eg gav opp, den var ikkje noko for meg. Litt for klaustrofobisk. Men, ein av lånarane mine kom nettopp tilbake med den og var hyperentusiastisk. Så, smak og behag....

    SvarSlett
  3. Hm, jeg også fikk litt klaustrofobisk følelse da jeg forsøkte å lese. Tror jeg nok må innse at dette kanskje ikke er helt for meg...

    SvarSlett
  4. Den er visst veldig populær internasjonal tog i Trondheim hadde de gitt stor plass til denne på Bookstars. Jeg ble nyskjerrig på den, men har ikke kjøpt eller lest den.

    SvarSlett
  5. http://twotn.blogspot.no/2013/02/metro-2033-av-dmitry-glukhovsky.html

    SvarSlett
  6. Sitter og leser den nå.
    Herlig klaustrofobisk og mørk. For meg som elsker slike bøker som virkelig kan forstyrre deg på flere nivåer så er den herlig så langt. Boken illustrere noe så sjelden som det russiske synspunkt på ettertiden av en mulig atomkrig. Elsker leken med ideologier som gir et fantastisk følelse av desperathet.
    Hadde hørt mye positivt om boka på forhånd og skuffer ikke. Er på god vei til å bli en ny favoritt. Må og nevne at som skrekk og monster fortelling så er den ikke til å ta feil med!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...