søndag 12. juni 2011

Smakebit på en søndag #3 – Kanekrøniken

Tidligere denne uken leste jeg ferdig Smaragdatlaset, en barne-/ungdomsbok i fantasy-sjangeren. Nå har jeg begynt på neste bok i lesebunken min; første bok, “Den røde pyramide”, i “Kanekrøniken” av Rick Riordan - mannen bak Percy Jackson. Denne ungdomsboken innen samme sjanger treffer noenlunde samme målgruppe, så jeg kan ikke unngå å sammenligne litt. Enn så lenge har jeg ikke lest så mye, men her er et utdrag:

“Vi var halvveis på gangstien opp til huset da pappa stivnet til. Han snudde seg og så seg tilbake.
– Hva er det, spurte jeg.
Så fikk jeg øye på mannen i frakken. Han sto på motsatt side av gaten og lente seg mot et stort, dødt tre. Han hadde en tønneformet kropp, og huden hadde farge som brent kaffe. Frakken og den svarte, nålestripete dressen så kostbare ut. Han hadde langt, flettet hår, og gikk med en svart Indiana Jones-hatt trukket ned over de mørke runde brillene. Han minnet meg om en jazzmusiker, av den typen pappa alltid dro meg med på konserter for å høre på. Selv om jeg ikke kunne se øynene hans, hadde jeg en følelse av at han iakttok oss”.

Spent på fortsettelsen!

Les flere smakebiter på Ladybugs blogg Flukten fra virkeligheten.

4 kommentarer:

  1. Jeg likte denne veldig godt, faktisk bedre enn Percy Jackson, og gleder meg til å lese bok nummer to =)

    SvarSlett
  2. Så bra=) Jeg falt ikke så voldsomt for Percy Jackson, men det var mer selve historien enn forfatterens skrivestil. Jeg synes han har potensial, om historien bare er god nok!

    SvarSlett
  3. Herlig bokcover og spennende smakebit!:) Har ikke lest noe av denne forfatteren før, men kanskje jeg burde?:)

    SvarSlett
  4. Hei! Liker denne serien kjempe godt, eller hvertfall første bok. Noen som veit når 2. Bok kommer ut?? :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...